IoA (Institute of Associations), onder leiding van Merijn Bisschops, initieert interdisciplinaire podium producties en publicaties. Totaalkunstwerken waarin gecomponeerde muziek, fotografie, videokunst en dans samenvloeien.

IoA creëert ervaringen die mensen een ongebruikelijk perspectief bieden op zichzelf, hun omgeving en kunst in het bijzonder. Verfijning, gelaagde texturen en veelzijdige associaties kenmerken de podiumkunstprojecten en publicaties.

IoA producties waren onder andere te zien in November Music, Musical Utopias, Wonderfeel, Gaudeamus, De Link, Korzo, Het Orgelpark, Galerie Marzee, De Pont, Van Abbemuseum, EYE filmmuseum, Theaterfestival Boulevard, Museum Beeld en Geluid, Hilvaria Studio’s, Dat Bolwerck, Museum De Wieger en SE Center for Photography, Cinesonika (VS), Meer dan Muziek Festival (NL), Sound Plasma (DE), Arena Festival (LVA).

Institute of Associations

Bochtakker 33
5056LG Berkel-Enschot

KVK 18074545
RSIN 816819725
BTW NL816819725B01

ANBI

De producties van IoA worden op dit moment ondersteund door: Fonds Podiumkunsten, Kunstloc Brabant, Provincie Noord-Brabant, Grensverleggers, Makersfonds Gemeente Tilburg, het Cultuurfonds, NORMA Fonds, Stichting Jacques de Leeuw en Stichting Leye Fonds.

logo-deBuren
Makersfonds-Tilburg.jpg